Google’a şeffaflık çağrısı: ‘Türkiye’deki bağımsız yayıncılar ağır bir kriz yaşıyor’
İzmir İktisat Üniversitesi öğretim vazifelisi Dr. Sarphan Uzunoğlu, Google’ın algoritma değişikliği nedeniyle haber sitelerinin gelir kaybı yaşadığını belirtti.
Uzunoğlu, toplumsal medya hesabından yaptığı paylaşımda “Türkiye’deki bağımsız yayıncılar Google’ın yeni algoritmik siyasetleri gereği ağır bir kriz yaşıyorlar. Birçok haber merkezinin gelirlerinde ve trafiklerinde yüzde 70’e varan bir düşüş yaşanıyor birkaç haftadır. Elbette Google Türkiye’nin büsbütün erişilmez bir kurum mantığıyla çalışması ve algoritmik şeffaflık eksikliği üzere sıkıntıları de burada vurgulamak gerekiyor” tabirlerine yer verdi.
“Yerelden ulusala birçok yayıncı büyük bir panik hâlinde” diyen Uzunoğlu, Google şeffaflık daveti yaptı:
“Platformların insanların maaşlarının ödenmesi konusunda büyük bir hisse sahibi olan reklam gelirlerini bu kadar etkileyecek değişiklikler konusunda şeffaf ve daha yardımcı bir tavırda olmaları koşul. Bu hâliyle ortada bir ‘gelir katliamı’ var.”
(SOSYAL MEDYA)