İş dünyası için 2025 stratejisi açıklandı: İletişim

Takvim yaprakları 2025’e yanlışsız geri sayıma geçmişken, iş dünyasının oyuncuları marka bedelini korumak ve sürdürülebilir bir muvaffakiyet elde etmek için bağlantı çalışmalarına yatırım yapıyor. Paydaşlar, müşteriler ve gruplar ortası tesirli bağlantının şirketlerin geleceği için güçlü bir temel oluşturduğunu vurgulayan Optimal Ajans CEO’su Umut Uysal ise 2025’te markaların demirbaşı sayılabilecek bağlantı stratejilerini açıkladı. Yanılgılı bağlantı tekniklerinin markaya önemli ziyanlar verebileceği ikazında bulunurken uzun vadede muvaffakiyet için yol haritası çizdi.

‘HATALARLA DOLU BİR İRTİBAT STRATEJİSİ MÜŞTERİ SADAKATİNİ ZAYIFLATABİLİR’

Şirketlerin dijital dönüşümde en aktif kullanmaları gereken bahislerden birinin bağlantı olduğuna dikkat çeken Optimal Ajans CEO’su Umut Uysal, “Şirketlerin muvaffakiyetinde kıymetli bir rol oynayan tesirli irtibat, vakit zaman gözardı edilebiliyor. Hakikat bağlantı stratejileri geliştirmeyen markalar, iç ve dış fark etmeksizin kurdukları alakalarda meseleler yaşayarak büyük fırsatları kaçırabiliyor. İrtibat süreçlerinin gerçek yönetilmesi, işletmelerin büyüme ve sürdürülebilirlik amaçlarına ulaşmaları açısından kritik ehemmiyet taşıyor. İrtibat bir sanattır. Hakikat yönetildiğinde şirketlerin geleceği için güçlü bir temel oluşturuyor. Lakin yanılgılarla dolu bir irtibat stratejisi, çalışanların motivasyonunu olumsuz etkileyebiliyor, müşteri sadakatini ise zayıflatabiliyor. PwC’nin mevzuya dair hazırladığı raporuna nazaran, tesirli irtibat ve işbirliği sağlayan şirketlerin %50 daha yüksek performans sergilediği görülüyor. Bu yüzden, irtibat süreçlerine gereken değeri vererek, profesyonel dayanak almak muvaffakiyete giden yolda kritik bir adım kabul ediliyor” tabirlerini kullandı.

‘ŞİRKETLERİN SIKÇA YAPTIĞI İRTİBAT KUSURLARI KURUMSAL PRESTİJİ ZEDELEYEBİLİYOR’

Markaların yanlış irtibat stratejisi nedeniyle kısa müddette müşteri kaybı yaşayabildiğini vurgulayan Optimal Ajans CEO’su Umut Uysal, “Kriz durumlarında süratli, açık ve şeffaf bir bağlantı kurmak, kamuoyu ve müşterilerle olan ilgilerin ziyan görmesini önleyebiliyor. Yanlış iletiler, gaye kitlesine yanlışsız iletilmediğinde, marka algısı olumsuz etkileniyor. Bağlantıda çok karmaşık bildiriler kullanmak ya da yanlış vakitte gerçek iletisi göndermek, marka kıymetine ziyan verebiliyor. Şirketlerin sıkça yaptığı bağlantı yanlışları, kurumsal prestiji zedeleyebiliyor ve müşteri memnuniyetini düşürebiliyor. Bağlantı yanlışları, bilhassa kriz periyotlarında de işletmeleri büyük kayıplara sürükleyebiliyor. Hakikat yönetilmeyen bir kriz irtibatı, markanın yıllarca inşa ettiği inancı bir anda zedeleyebilir. Olayların yanlış yönetilmesi, tüketiciler ortasında süratle yayılarak marka bedelinde yıkımlar oluşturabilir. Münasebetiyle kriz anlarında profesyonel takviye almak hayati değer taşıyor” formunda konuştu.

‘VERİMLİLİĞİN ANAHTARI KURUM İÇİ İLETİŞİMDE’

Paydaşlarla ya da müşterilerle olduğu kadar şirket içi bağlantının de muvaffakiyete giden yolda kritik bir basamak olduğuna dikkat çeken Optimal Ajans CEO’su Umut Uysal kelamlarını şöyle tamamladı:

Birçok şirket, dış irtibata odaklanırken, iç irtibatı gözardı ediyor. Uygun yönetilmeyen bir iç irtibat, çalışanların motivasyonunu etkileyerek iş süreçlerini direkt olumsuz etkileyebiliyor. Bu yüzden iç irtibat stratejileri oluştururken çalışanların geribildirimlerine açık olmak epeyce kıymetli. Elbette farklı dallarda faaliyet gösteren birçok marka kelam konusu bağlantı stratejilere hakim olamayabiliyor. Biz de bu noktada devreye girerek markaların hakikat pozisyonlandırılması, rekabet ortamında öne çıkması için pazardaki rakiplerin tahlillerini yapıyoruz. Mevcut irtibat süreçlerini tahlil ediyor, stratejik planlar geliştiriyoruz. Kriz irtibatı, halkla bağlantılar ve medya idaresi üzere hizmetlerimizle, müşterilerimizin gerçek vakitte hakikat iletisi vermelerini sağlıyoruz. Şirketlerin bağlantı süreçlerinde yaptığı kusurları minimuma indirerek, sürdürülebilir bir muvaffakiyet elde etmelerine yardımcı oluyoruz. ”

(BÜLTEN)


betkolik betcio betzula betgit tempobet sahabet betmoon starzbet tipobet Hostes Başkent Haber sahabet ömer betgar bahiscom bahiscom